söndag 5 maj 2013

WT i Roasjö

                       OJ OJ Dessa Tollare.
Det märks att man har en väldigt smart tollare ibland . Jag och Zonic var  på WT i helgen . Vi har tränat en del , så det kändes jättebra när vi åkte dit . Jag var nervös men det är jag alltid, när jag tävlar men skam den som ger sig . När vi går ut på första stationen var det en dirrigering som jag la ut, som skulle hämtas senare . Sen blev det ett skott och en markering , Zonic satt som gjuten . OjOj tänkte jag det här blir bra , för att kolla var dummisen trillar är inga problem för Zonic . Han rusade ut mot dummisen jag ser att han ser den men svänger höger tar en sväng och kommer tillbaka till dummin och ratar den . Va --- håller han på med . Jag visslar till han tar upp den och kommer in . Jag vänder upp mot dirrigeringen , han springer rakt ut till dummi Åh skönt tänkte jag nu släpper det . Men det skiter sig , han stannar till vid dummin men forsätter utan dummin . Jag hojtar till på honom , han tar upp dummin och kommer in.Visst var jag  jättebra tycker Zonic , matte var inte lika glad . Station nr 2 var 2 markeringar med skott och jakt fot imellan , gick bra .  Oj vågar man hoppas att han skärper till sig . Men när vi kommer till 3:an är det en markering med skott ,  Zonic sitter jätte fokuserad vid min sida när skottet går . Jag skickar iväg honom , han rusar rakt ut . Bra tänkte jag rak fin linje , men då tvär stannar han sätter sig ner och bajsar . Efter det var det som han helt glömt vad jaktträning är , han rullade i gräset , lyssnade inte på  signalen eller på matte för fem öre . Sen kommer han in som om inget hänt . Nu är det 2 stationer kvar, kan det gå mer åt skogen tänker jag.  Men jo det kan det. station nr 4 är en vatten markering , med skytten en bit ner i backen som vi skickar dom nerför . Skottet går Zonic sitter jättebra , dummin flyger i vattnet . Jag skickar iväg honom har springer nerför backen får syn på skytten, saktar ner.Går fram till kanten av sjön  kollar bästa vägen ut , hoppar i och hämtar dummin . Men när han kommer upp sätter han fart mot mig , bra tänker jag ,han har lärt sig att han inte får skaka sig innan han lämnat dummin .Men då stannar  han släpper dummin och skakar sig kollar in skytten och kastaren, tar dummin och kommer upp .  JaJa nu är det bara en station kvar som han kan göra bort oss på . Men det är en markering med skott ,sen när han hämtat den slängs dummin på samma ställe och jag skickar med en dirrigering ut honom . Det är han bra på så det ska väl inte bli några problem, trodde jag Ha Ha . Skottet går och dummin ,Zonic springer rakt mot dummin men tar inte upp den utan tar en lov innan han hämtar och kommer in . Dirrigeringen var spik rak mot dummin men åter igen tar han inte upp den, Då ropade jag till på honom ,han kollar på mig springer en runda hämtar in den jättefint.  Snacka om att Zonic fattar att när man är på tävling  kan man busa med matte . Men det är snart glömt när man får många blöta nospussar . Vi får väl se om vi vågar oss ut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar