lördag 10 augusti 2013

Tollarspecialen 2013

                                          Tollare så långt ögat ser.......
Jag och Zonic har varit på Tollarspecialen i Höör i Skåne 2-4 aug 2013.
Vi började torsdagen med att hämta Zonic´s uppfödare Maria Andersson på Canagold´s , sen åkte vi ner till Hurva och Andjaktens Kennel där vi sov över hela helgen . Och vilken tur att vi hade Per och Annette  på Andjaktens , för jag hade aldrig hittat där nere . Fredags morgon började tidigt , Jag och Maria åkte ut till WT  vid 8a tiden .  Kl 9 körde vi igång , Zonic gick jättebra . Vi fick 15,20,18,12,19 så vi fick 84 poäng och en delad 6e plats av 88 anmälda ( sen vet jag ej hur många som deltog , men vi var väldigt många ute i skogen ) . Det var jag jättenöjd med . Ett stort tack till alla som hejade på oss i skogen .

Lydnade var på lördags morgon för oss , och tur var det för värmen var olidlig när vi gick på förmiddagen . Stackars dom som gick senare på dagen , dom sa att det var skånes varmaste dag .
Nu till lydnaden , jag gick i 1a och så fanns det en 1b . Vi fick helt klart den strängaste domaren för dagen, så det var ganska tufft . Vi fick 151 poäng och blev 6a i klassen , vet ej hur många vi var .Det skulle vara 38 samanlagt .. Jag var nöjd med Zonic för han gick jättebra . När vi hade tittat på Linda Rogberg och Fredrik Adelmo och Agneta Pota........så på eftermiddagen vid fyra styrde vi färden hem motBorås igen . Det var en trött tollare och en lika trött matte som kom hem . Jag vill bara säga ett Jättestort tack till Per och Annette på Andjaktens och till Maria Andersson och Norskorna med partner, för en helt underbar och jätterolig helg . Hoppas vi ses snart igen .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar